ورزش

اگر VAR نبود، برد استقلال زیرسؤال می‌رفت/ یک پنالتی به ضرر ما گرفته شد اما…

اگر VAR نبود، برد استقلال زیرسؤال می‌رفت/ یک پنالتی به ضرر ما گرفته شد اما…

ستار همدانی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره شرایط این تیم در هفته اول لیگ برتر در مصاف با شمس آذر قزوین استفاده از کمک داور ویدیویی و همچنین وزش شدید باد در جریان این دیدار که موجب ایجاد مشکلاتی در اجرای تاکتیک‌های تیمی هر دو تیم شده بود و البته دیدار با ملوان در هفته دوم اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

پیروزی استقلال در بازی اول تا چه اندازه قابل پیش بینی بود؟

طبیعتاً ما انتظار داشتیم تیم استقلال در بازی اول خود برنده باشد. به هر حال بازی در مصاف با تیم شمس آذر قزوین آن هم در وضعیتی که شاهد بودیم ظرف یکی دو هفته مانده به شروع لیگ برای این تیم به وجود آمد وضعیت را به گونه‌ای رقم زده بود که انتظار می‌رفت استقلال بتواند این بازی را برنده شود. اما به هر حال فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و این احتمالات است که ما درباره آن صحبت می‌کنیم.

بازی چطور بود؟

متاسفانه بازی آن شادابی لازم را نداشت. البته ورزش شدید باد روی کیفیت کاری هر دو تیم تاثیر منفی گذاشته بود ولی به هر حال هرچه بود استقلال در این دیدار توانست با اقتدار بازی را به نفع خودش پایان بدهد.

چرا از واژه اقتدار استفاده کردید؟

معمولا تیمی که در خانه حریف بازی می‌کند بعد از خوردن گل تا حدی تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما استقلال با اینکه گل مساوی را خورد ولی در دقایق پایانی ثابت کرد که در شرایط بدنی خیلی خوبی قرار دارد تیم استقلال فصل قبل با کامبک‌های خیلی خوبی که در چند مسابقه زد توانست خودش را همواره در صدر جدول نگه دارد و از رقبا عقب نماند. الان هم نکته بارز بازی اول استقلال غیر از برنده شدن و کسب سه امتیاز این است که استقلال توانست با یک بازگشت خوب نشان بدهد که به لحاظ بدنی در شرایط خیلی خوبی قرار دارد. البته نیاز است که در این حد فاصل یک ریکاوری خوب برای استقلال در نظر گرفته شود.

اگر VAR نبود، برد استقلال زیر سئوال می‌رفت/ یک پنالتی به ضرر ما گرفته شد اما...

حریف استقلال را چطور تیمی دیدید؟

وقتی خبر رسید که سعید دقیقی دوباره به راس کادرفنی تیم شمس آذر برگشته من حدس می‌زدم که این تیم با یک شوک مثبت به دیدار با استقلال بیاید که همین طور هم شد. ما انتظار داشتیم شمس آذر یک تیم سردرگم و برهم ریخته از نظر تاکتیکی باشد چون می‌دانیم که سبک فوتبال مازیار زارع و سعید دقیقی کاملا با هم متفاوت است ولی دیدیم که سعید دقیقی در همین مدت کوتاه که به تیم شمس آذر برگشته همان روش‌های قدیمی خودش را به کار برد و با ایجاد انگیزه و بازی تهاجمی رو به جلو و ارسال‌های مستقیم روی دروازه قصد باز کردن دروازه استقلال را داشتند. در کل خوشحالم که این بازی در خانه حریف با پیروزی استقلال تمام شد.

تاثیر کمک داور ویدیویی و استفاده از VAR در این بازی چقدر بود؟

صددرصد از این تجهیزات برای استقلال استفاده مثبت صورت گرفت. واقعا باید اظهار خوشحالی کرد که بازی استقلال در شرایطی برگزار شد که ما از کمک داور ویدیویی استفاده می‌کردیم. درست است که یک پنالتی به ضرر ما شد ولی عدالت در فوتبال رعایت و در نهایت استقلال هم با استفاده از همین کمک داور ویدیویی توانست برنده شود. اگر کمک داور ویدیویی پنالتی تیم شمس آذر قزوین را نمی‌دید و استقلال تحت چنین شرایطی برنده می‌شد آن وقت خیلی‌ها می‌گفتند پنالتی تیم شمس آذر را نگرفتند اما دیدیم که وقتی پنالتی برای آنها گرفته شد و توپ را هم به گل تبدیل کردند استقلال اینقدر تلاش کرد تا گل بزند و برنده شود. این خیلی ارزش دارد. اما ارزش واقعی کمک داور ویدیویی وقتی بود که گل استقلال مردود اعلام شد اما در صحنه آهسته معلوم بود که بازیکن آخر که توپ را به دروازه شمس آذر زد از پشت مدافعان جلو آمد. به همین خاطر باید گفت که تاثیر این تجهیزات در مسابقه فوتبال فوق العاده زیاد است.

حالا با توجه به شرایط خوب استقلال در جدول رده‌بندی و کسب سه امتیاز اول فکر می‌کنید این تیم مقابل ملوان هم بتواند برنده شود؟

باید این اتفاق هم بیفتد. تیم ملوان تیم خوبی است. آنها در بازی اول خود گل گهر سیرجان را شکست دادند و ۳ امتیاز را گرفتند اما در این بازی مقابل استقلال شرایط برای آنها فرق می‌کند. قطعاً ملوان بندرانزلی قبل از هر چیز می‌خواهد به استقلال نبازد و همین می‌تواند برای استقلال با این همه مهره تهاجمی و رو به جلو یک برگ برنده باشد تا بتواند خودش را در بازی دوم هم به کسب سه امتیاز امیدوار کند.

به طور کلی بازی‌های استقلال در هفته‌های نخست را چطور می‌بینید؟

فکر می‌کنم قرعه خوبی نصیب استقلال شده و برخلاف تیم‌های دیگر مثل پرسپولیس با حریفان گردن کلفت و مدعی قهرمانی روبرو نیستیم. همین که بازی‌های ۶ امتیازی تا قبل از بازی پرسپولیس نداریم کمک می‌کند تا ما با آرامش و هماهنگی بیشتر خودمان را به دربی برسانیم و در نهایت به خواسته مان برسیم. مطمئناً کسب این سه امتیازها می‌تواند استقلال را هرچه سریعتر به خواسته‌اش یعنی قهرمانی نزدیک کند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا